
Â
Om mig
Mitt namn Àr Emma, jag som startat, Àger och driver soc-guiden.
Jag blev socionom för att jag ville ha ett
brett yrke dÀr jag kan göra nytta för
mÀnniskor och mentala utmaningar
tillhör vardagen.
Â
Hösten 2015 mötte jag barnavĂ„rden i socialtjĂ€nstens namn för första gĂ„ngen. Varenda dag sedan dess fylls av genuin tacksamhet över att fĂ„ ha sĂ„ meningsfullt arbete. Jag var BBIC-utbildare och har vid Göteborgs Universitet ocksĂ„ kursen; Handledning pĂ„ avancerad nivĂ„. Har sedvanlig fortbildning innehĂ„llandes bland annat Tejping-samtal, Freda Farlighetsbeskrivning & bedömning, VĂ„ld i barnavĂ„rdsutredningar. ViR i ett barnperspektiv. Att vara mottagningsfunktion & LVU-kurs. Utöver barn och unga-enhet har jag arbetat som enhetschef i privat sektor. Ett sĂ€rskilt boende dĂ€r mĂ„lgruppen var individer med svĂ„r samsjuklighet inom LRV, ĂPT & LVM.
Â
Mitt varför
Som barnutredare, BBIC-utbildare och förste socialsekreterare har drivkraften vuxit sig stark för att förmedla hantverket, social barnavÄrd. Utöver alla fantastiska familjer jag mött har jag Àven haft ynnesten att arbeta med flera mycket kompetenta kollegor, förstar och chefer. Men Àven om mycket varit bra sÄ gÄr personalomsÀttning, slitna kollegor och ohjÀlpta familjer ingen hos socialtjÀnsten förbi. Jag vill dela med mig av min sanna övertygelse att det Àr fullt möjligt att hÄlla deadlines, ha total ordning pÄ sina Àrenden, utöva socialt arbete med god kvalitet samtidigt som att över tid vara hÄllbar som barnutredare.
Â
vÀl mött //Emma
Â
Â
Mission
Bidra till kvalitativ barnavÄrd och hÄllbart arbetsliv trots begrÀnsade resurser.
Vision
soc-guiden har som vision att tillhandahĂ„lla kvalitativ evidensbaserad utbildning, handledning, utredning och sociala interventioner. soc-guiden vill vara en arbetsplats att efterlikna. MĂ„let Ă€r att socialsekreterare ökar sin trygghet i rollen, kĂ€nner sig kompetenta för uppgiften samt inspirerade och motiverade att stanna i yrket. Personal hos soc-guiden skall ha en efterstrĂ€vansvĂ€rd arbetssituation.Â
Passion
Socialt arbete.